8/13/2009 07:26:00 PG

Cukuplah Allah bagiku

Akhir-akhir ni stress aku semakin menjadi-jadi. Semakin bertambah banyak masalah yang mengusutkan otak kecil ku ini. Semalam aku minta ustaz Kamaruddin buatkan 'air shifa' untuk aku.

Aku memang bermasalah untuk berkongsi masalah dengan orang lain. Atau lebih tepat aku sukar untuk mencari penyimpan rahsia dan amanah. Dulu ada lah seorang, tapi sekarang pun dah buat haluan masing-masing. Malas lah menyusahkan dia.

Bagi aku, cukup lah Allah sebagai tempat mengadu. Allah takkan pernah jemu mendengar rintihan aku. DIA takkan gelakkan aku menangis macam budak kecil mengadu pada-Nya. DIA takkan kecewakan aku walau sedikit pun. DIA lah yang paling memahami isi hatiku yang complicated ni. Malah DIA takkan membocorkan rahsia dan aibku.

Sahabat, kadang kala aku rasa ia istilah yang belum terbukti kewujudannya dalam hidup aku. Masa senang ramailah mengaku sahabat, tapi di kala susah? Ada lah..tak ramai..

Bagaimanakah yang dikatakan sahabat yang baik?

Bagiku, sahabat yang baik ialah orang yang mengkritik ku di depan, dan memuji ku di belakang. Bukan sebaliknya.

Sahabat yang baik ialah orang yang menyatakan kebenaran walaupun kebenaran itu pahit bagiku. Bukannya orang yang menyakiti ku demi mempertahan kebatilan.


Wallahu 'Alam

-Ibnu Abas-

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails