2/16/2010 08:29:00 PTG

Maulid Nabi?

Aku rasa malu dan muak dengan kebodohan bangsaku yang bernama Melayu. Nasib baik lah aku ada Islam untuk dibanggakan. 

Isu terbaru, pemimpin bangsaku menunjukkan kebodohannya dengan kecoh mengatakan Ketua Menteri Pulau Pinang tak bagi buat Perarakan Maulidur Rasul. Betul atau tak, bukan itu yang aku nak kecohkan kat sini. Persoalan yang aku nak utarakan, pemimpin IQ tahap kanak-kanak tak baligh ni tahu ke tak Maulidur Rasul ni tiada pun dalam Sunnah? Jadi nak kecoh apanya? 

Aku menyampah dengan golongan hipokrik macam ni. Masa maulidur Rasul bukan main hebat puak ni sambut, masa nak laksana hukum Islam puak ni juga lah yang kuat menentangnya!

Tak keterlaluan aku katakan puak ni sama pengel macam Abu Jahal. Yela, Abu Jahal masa Nabi lahir sambut bagai nak rak. Tapi bila Nabi sampaikan risalah Islam dia juga la penentang no 1 nya! Kat Malaysia macam tu la, tiap tahun sambut Maulid Nabi, lepas sambut lepas balik. Hari lahir sambut hang sambut, Sunnah Nabi hang campak longkak. Siapa ajar?


Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed pula berkata:

"Beliau sanggup mengatakan tiada fadilat dalam sambutan itu semata-mata atas kehendak politik DAP dan membelakangkan amalan yang dibuat di negara kita, sambutan itu bukan sahaja diamalkan di negara kita malah ianya juga diamalkan di negara-negara Islam lain," katanya kepada pemberita selepas bertemu dengan pemimpin Umno Bahagian Kubang Kerian, di sini hari ini
Kata bodoh marah, tapi memang bodoh pun. Bagitahu aku yang tak cerdik ni hadith yang menyatakan fadilat sambutan Maulid Nabi? Jangan Tok Pa buat hadith palsu sudah la ye!

Sekian

Wallahu'Alam

-IbnuAbas-

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails